Jdi na obsah Jdi na menu
 


04 - Gargamax

2. 3. 2016

Při hledání optimálních tvarů soutěžní UŠky padla volba na úspěšnou konstrukci Gargamel. Plán tohoto modelu jsem zvětšil na rozpětí 1320mm, upravil konstrukci křídla a předělal uložení motoru na elektromotor. Velikost pohonu jsem v tu dobu (2012) už měl vyzkoušenou a cílem bylo postavit velkou UŠku na elektriku co nejlehčí. Konstrukce je celobalsová s plochým trupem a potahem folií. Profil křídla je opsaný od F2B akrobatů, klapky chodí vzhledem k VOP v poměru 5:6. Model se povedl, po letových testech a konzultacích s F2B piloty doznal drobných úprav zlepšujících letové vlastnosti a v této podobě létá dodnes (2018). Model zaletí vše z prvků UŠ a s drobným omezením (nedá 1 celé kolo bez motoru před přistáním) odlétá celou sestavu F2B. S tímto modelem kromě mne létá i můj mladší syn, postavili ho minimálně ve dvou kusech kolegové ve Varnsdorfu, jeden v okolí Brna a další 3 sady dílů jsou mezi dalšími upoutanými kolegy (2018).

S modelem jsem se v letech 2013-2015 a 2017 stal mistrem ČR v kategorii UŠ a zároveň s ním létám i kategorii F2B včetně soutěží započítávaných do žebříčku Světového poháru FAI.

                       img_4872.jpg 

gmax.001.jpg

Náhled plánu je zde, k modelu mám zpracovanou sadu frézovaných a laserem pálených dílů (žebra, tvarové výztuhy, díly domečku motoru, bočnice trupu, díly řízení-Tčko, páky,  tištěný plán 1:1) za 850,-  (2018), pro zájemce dokážu zkompletovat sadu úplného pohonu (vrtule, unašeč, motor, regulátor, elektronický timer, baterka). Pohon vyjde kolem 2300 Kč v závislosti na velikosti baterie a aktuálnímu kurzu USD. Podobně jako u cvičné UŠky mohu uvázat vyzkoušená kevlarová řídící lanka délky 18m za cca 200,-.